dinsdag 17 februari 2015

babybroekje




Lief babybroekje


Voor babymeisjes zijn er in overvloed 
patroontjes te vinden op Internet.
Voor jongetjes moet je echt zoeken
naar een leuk patroontje.
Ik vond een grappig patroon,
 probeerde het uit en gaf er een eigen draai aan.
Het patroon is bestemd voor de leeftijd 
0-3 maanden.



Ik maakte het in twee kleuren, 
maar het kan natuurlijk ook in één kleur
gehaakt worden.





Dit is de achterkant.





Een paar eigenwijze knoopjes er op...





Het zakje verzon ik er zelf op, maar het kan ook
heel leuk zonder.





Als je daar van houdt kun je er altijd nog een applicatie 
van een autootje o.i.d. op haken.






Het broekje wordt van beneden naar boven gehaakt.
Ik haakte met  Merino 100% van Katia.
Maar je kunt natuurlijk ook een ander 
(zomer)garen hiervoor gebruiken.
Momenteel ben ik voor hetzelfde patroon met
Cocktail van Scheepjeswol bezig, 
en dat wordt ook heel mooi.


Hier vond ik het patroon.
Helaas is het weer een engels patroon,
maar voor wie het garen voor
dit broekje bij ons koopt
is er een gratis nederlands 
patroon beschikbaar.



Verder haakte ik nog een rammelaar,
waarvan ik het patroon hier vond.
Dit is een nederlands patroon,
dat is wel zo makkelijk voor wie
het ook wil maken ;-).


Ik haakte het voor ons a.s. kleinkind.






Ik heb hier en daar het patroontje wat gewijzigd.
 Je kunt ook nog hier kijken voor een 
leuk vogeltjespatroon.













12 opmerkingen:

  1. Echt een mooi stoer jongensbroekje. Samen met de leuke vogeltjesrammelar een pracht kraamcadeautje.
    Dank je voor de links.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey how are you? I have come to your blog through a blog friend. I liked it so much that I have become a follower. I invite you to meet my blog, I hope you like it. a greeting
    http://awesomeneedles.blogspot.com.es/

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik ben het broekje aan het haken maar kunt u ook aangeven hoe breed het moet worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vind jammer dat het patroon niet bijstaat

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Link naar patroon staat boven de rammelaar foto.
    Erg leuke versie heb je gemaakr!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. LOVE your version more that the pattern you used - your legs have more of a definition in the crotch...and also don't look as wide - any tips on how you did that?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. I tried to find the pattern but it's not available what a bummer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Kan mij iemand het patroon doorsturen van het babybroekje aub op het mailadres gltthilda@gmail.com dank u

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Where can I find the pattern for the romper? I think they are so cute and I can't find the pattern anywhere. Thanks so much! shelbiefree@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. What stitches did you you use for the romper, did you alternate rows between sc and hdc? Thanks so much! shelbiefree@yahoo.com

    BeantwoordenVerwijderen